Lieferantenmanagement

Supplier Relationship Management (SRM)

Literaturverzeichnis

Bhote, Keki R.: “Strategic Supply Management – A Blueprint for Revitalizing the Manufacturer-Supplier Partnership”, Amacom, New York, 1989.



Biorng, Harald: “Satisfaction and loyalty to suppliers within the grocery trade”, in: European journal of marketing, Band 27, Heft 7, 1993, Seiten: 21-38.



Burt, David N.: “Managing Suppliers up to speed”, in: Harvard business review, Heft July/August 1998, Seiten: 127-135.



Eßig, Michael: “ Demand Creation Konzepte in der Supply Chain”, in: Controlling, Heft 11, Seiten 613-619, 2004.



Fawcett, Stanley E.; Magnan, Gregory M.; Williams, Alvin J.: “Trust is within your grasp”, Supply Chain Review, März 2004.



Ferrer, Jaume; Karlberg, Johan; Hintlian, Jamie: “Integration: The key to global success”, Supply Chain Review, März 2007.



Gawantka, Axel: “Anbieterzufriedenheit in industriellen Geschäftsbeziehungen”, Deutscher Universitäts-Verlag – Gabler, Wiesbaden, 2006.



Greenhalgh, Neville: „Managing Supplier Relationship”, CCTA, Norwich 1993.



Homburg, Christian; Stock, Ruth: “The link between salespeople's job satisfaction and customer satisfaction in a business-to-business context: a dyadic analysis”, in: Journal of the Academy of Marketing Science, Heft 32. 2004, 2., Seiten: 144-158, Thousand Oaks, Calif., 2004.



Harbour, Pamela Jones: An enforcement perspective on the work of Robert L. Steiner: “Why retailing and vertical relationships matter”, in: The antitrust bulletin, Heft 49. 2004, 4., Seiten 985-998, New York, 2004.



Hildebrandt, Holger; Koppelmann, Udo: “Beziehungsmanagement mit Lieferanten – Konzepte, Instrumente, Erfolgsnachweise“, Schäffer Poeschel Verlag, Stuttgart, 2000.



Hofbauer, Günter; Bauer, Christian: “Integriertes Beschaffungsmarketing“, Verlag Franz Vahlen, München 2004.



Koppelmann, Udo: „Beschaffungsmarketing“, Springer Verlag, Heidelberg 1993.



Maunu, Susanna: “Supplier Satisfaction: The concept and a measurement system”, Dissertation, Oulu 2003, http://herkules.oulu.fi/isbn9514271688/isbn9514271688.pdf.



Müller, Stephan: „Lieferantenbeziehungen in der deutschen Automobilindustrie – Eine empirische Untersuchung der Beziehungsgestaltung und der Generierung von Wettbewerbsvorteilen“, Shaker Verlag, Aachen, 2004.



Neuhaus, Patricia: „ Interne Kunden-Lieferanten-Beziehungen“, Deutscher Universitäts-Verlag – Gabler, Wiesbaden, 1996.



Rodriguez, Bosque; Rodriguez, Ignacio; Collado, Agudo Jesus; San Martin Gutierrez, Hector: „Determinants of economic and social satisfaction in manufacturer-distributor relationships”, in: Industrial marketing management, Heft 35. 2006, 6., Seiten: 666-675, New York, 2006.



Sanzo, Maria Jose; Santos, Maria Leticia; Vazquez, Rodolfo; Alvarez, Luis Ignacio: „The effect of market orientation on buyer-seller relationship satisfaction”, in: Industrial marketing management, Heft 32. 2003, 4., New York, Seiten: 327-345, 2003.



Simon, Hermann; Homburg, Christian: „Kundenzufriedenheit – Konzepte, Methoden, Erfahrungen“, 3. Auflage, Gabler Verlag, Wiesbaden, 1998.



Strub, Manfred: „Das große Handbuch Einkaufs- und Beschaffungsmanagement“, Moderne Industrie Verlag, Landsberg, 1998.



Voeth, Markus; Gawantka, Axel: „ Zufriedenheit von Zulieferern in der Automobilindustrie – Eine empirische Bestandsaufnahme“, Förderverein für Marketing e. V. an der Universität Hohenheim, 2005.



Winter, Stefanie: „Mitarbeiterzufriedenheit und Kundenzufriedenheit“, Dissertation, Mannheim 2005

http://madoc.bib.uni-mannheim.de/madoc/volltexte/2005/862/pdf/Winter.pdf



Wong, Alfred: “Integrating supplier satisfaction with customer satisfaction”, in: Total Quality Management, Heft 11-2000, Seiten: 427-432.



Woods, Patric S.: „Have you hugged your supplier today? The benefits as a preferred customer”, Institute for Supply Management, 2000, http://www.ism.ws/pubs/Proceedings/confproceedingsdetail.cfm?ItemNumber=11571.

Webkataloge